perjantai 10. helmikuuta 2017

Pohjanmaan museo, kuvataidetta ja uintipäivä

Tällä kertaa blogin kirjoitusvuorossa olivat 5-6 er -luokan oppilaat.

Kävimme museossa keskiviikkona 1.2.2017 päivä. Kävimme katsomassa peilihuonetta, se oli tosi hieno paikka. Siellä oli erilaisia peilejä ja koristeita, erilaisia värejä ja erilaisia maapalloja. Ei saanut koskea mitään esineitä, koska ne voi mennä rikki. Esineet olivat tosi vanhoja, ne olivat 50 vuotta vanhoja esineitä.
M.D 5er

Kuvataide: Kuvataide on kivaa kun me maalataan sokeritöitä.
Museo: Museossa oli kivaa kun saimme katsoa esineitä ja saimme katsoa videoita.
Huonoa oli museossa se että ei saanut koskea esineitä. Me teimme oman taideteoksen, joka roikkuu nyt ruokalan katossa.
Uimahalli: Menimme uimahalliin kello 7.45. Olimme uimahallissa noin kello 8.05.
Uitiin ja lopuksi oli vapaata 10 minuuttia. Sitten piti mennä pois altaasta. Menimme suihkuun ja pukemaan ja menimme ulos odottamaan bussia.
Y.W 5er

Olimme uimassa 6.2.2017. Meillä oli 200 metrin uinti ja pelastusuinti. 200 metrin uinnissa emme kukaan oikein jaksanut uida (tai en ainakaan minä). Pelastusuinnissa oli tarkoitus heittää pelastusrengas veteen ja uida parin luo (joka esitti pelastettavaa). Rengas piti laittaa parin ympärille niin että parin selkä oli minua kohti ja uida toiseen päähän allasta, sitten pari teki saman.
I.S 5-6er

Menimme uimaan. Minä olin pelastusuintia. Siinä pitää käyttää pelastusrengasta ja pelastusrengas piti heittää veteen ja minun piti myös hypätä itse veteen ja menin pelastamaan kaverini toisesta päästä ja kaveri teki saman asian kuin minä. Se oli rankkaa ja hauskaa.
J.K 5er

Olen käynyt uimahallissa. Me käytiin siellä maanantaina 6.2. kello 7.45. Siellä oli kivaa. Paras niistä oli syvyyssukellus. Syvyyssukelluksessa oli parasta kun sai hakea rinkeliä veden alta.
M. 5-6er

Olen käynyt uimahallissa ja siellä oli kiva uida. Kävimme museossa katsomassa taideteoksia. Olen tehnyt puutyötä ja käynyt ulkona.
D.J 5er

Tehtiin 3d-kuvistyö. Sinä tarvitset kynän, kumin ja viivoittimen. Minun mielestäni oli kivaa. M.B 5er