1-2-er-luokan oppilaat saivat tehtäväkseen suunnitella, ideoida sekä toteuttaa omat pehmolelut. Prosessi toteutui seuraavasti:
1. Ideointi: Jokainen oppilas sai tehtäväkseen piirtää ja värittää oman pehmolelunsa. Tähän käytimme runsaasti aikaa ja työ tehtiin huolella. Piirrokset toimivat myöhemmin ompelukaavoina.
2. Kokeilu: Oppilaat pääsivät käsityöluokkaan tutustumaan erilaisiin materiaaleihin.
3. Suunnittelu: Käsityöluokassa oppilaat saivat aikuisen tukea valitsemaan materiaalit oman pehmolelun ompelua varten.
5. Dokumentointi: Pehmolelun valmistuttua oppilaiden teokset suunnitelmien kera dokumentoitiin opettajan avustuksella. Pehmoleluista, suunnitelmista ja oppilaista otettiin valokuva, jonka opettaja on tallentanut oppilaan tiedostoihin (OneDrive).
6. Arviointi: Arviointi suoritettiin suullisesti itsearviona, jossa oppilas pohti erilaisia kysymyksiä, kuten: Miten työni onnistui? Olenko tyytyväinen lopputulokseen? Pysyinkö alkuperäisessä suunnitelmassa? Miksi/miksi ei?
Tässä vielä oppilaiden suunnitelmat ja valmiit teokset. Jokainen oli erittäin tyytyväinen omaan lopputulokseen.
Mukavaa kevään jatkoa kaikille!